Blok 2.2

Blok 2.2 van het jaar bestaat uit de vakken: verandertraject 2, sportkunde 6: organisatieverandering en sport & leiderschap.

 

Verandertraject 2: blok 2.2 staat in het thema van onderzoek. In dit blok is het de bedoeling dat de student de doelgroep en invulling van stage in kaart gaat brengen. Aan het einde van het blok moet er een prototype/ontwerp aangeleverd worden met betrekking tot de afstudeeropdracht.

 

Sportkunde 6: In blok 2.2 vervult de student de rol als consulent om een organisatieverandering toe te kunnen passen op de gekozen casus. Er kan gekozen worden tussen drie verschillende casussen, dit om een passende casus te kiezen voor het team. Zoals de leraren het noemen "past de klungel bij de klus". Aan het einde van het blok levert de student een geschreven aanpak en pitcht deze. Daarnaast worden er individuele vragen gesteld om zo de kennis te testen van de student. 

 

Sport & leiderschap: In blok 2.2 gaat de student in teamverband les geven aan elkaar om zo de vaardigheden van volleybal te verbeteren. Het blok wordt afgesloten met een volleybalwedstrijd onder alle studenten van hetzelfde leerjaar. Tijdens de periode moet elke student drie momenten hebben waarin er les wordt gegeven. Tijdens dit moment moet de student gaan ontdekken welke leiderschapsstijl, managementrol of stijl hanteert en welke invloeden dit op hem, de groep en het individu heeft. Als eindproduct levert de student een infographic op die wordt beoordeelt met een cijfer.

 

Resultaten blok 2.2:

Veranderkunde: 8,2

Verandertraject 2: 6,5

Sport en leiderschap: 7,3

Verandertraject 2:

Blok twee staat in het thema van het opzetten van het prototype. De doelgroep waar ik mij op richt is het zittende beroep dat zich bevindt in de omliggende bedrijven op het Zernike Campus. Hieronder vindt u het document waarin: onderzoeksomschrijving, doelgroepanalyse, benchmark, ontwerpeisen en het prototype zich bevinden.

 

Definitief SLB document
Word – 2,1 MB 182 downloads

Sportkunde 6:

In blok 2.2 wordt er tijdens het vak sportkunde 6 ingegaan op veranderkunde. Dit wordt toegepast in groepsverband op een fictieve case. Met ons team is er gekozen voor de case van HANNN (Healthy aging network north Netherlands). Hieronder vindt u het opgeleverde product. Het opgeleverde product is een offerte met bijbehorende interventies en analyses. 

Plan van Aanpak HANNN
Word – 467,7 KB 170 downloads

Sport & leiderschap: 

Voor blok 2.2 is de bedoeling om sport te koppelen aan leiderschap. Zo wordt er bewustzijn gecreëerd met de rol die bij jou als lesgever past. Daarnaast wordt er doormiddel van feedback gezorgd om alle informatie te vergaren voor het eindproduct: De infographic. Hieronder vindt u de infographic van blok 2.2

new-piktochart_26972620
Afbeelding – 332,2 KB 189 downloads